Noosa, Fraser Island en Castaway Survivor tour - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Kim Gommans - WaarBenJij.nu Noosa, Fraser Island en Castaway Survivor tour - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Kim Gommans - WaarBenJij.nu

Noosa, Fraser Island en Castaway Survivor tour

Blijf op de hoogte en volg Kim

06 Oktober 2016 | Australië, Agnes Water

Nou, verder waar ik gebleven was. Na Surfers Paradise verder gereden naar Brisbane, een van de grotere en bekendere steden. Ook hier bleef ik maar voor één nachtje. In het hostel waar ik zat, hadden ze een dakterras. Hier 's avonds eerst een bbq gehad en toen met z'n allen de vuurwerkshow aanschouwd, die het eind van het Brisbane Festival inluidde. De volgende dag Brisbane nog een beetje verkend en toen weer verder gereden naar Noosa. Ik kwam hier pas laat aan, dus veel heb ik niet meer gedaan. Een dag later, maandag alweer, een groot stuk gewandeld door het Noosa National Park. Helaas geen koala's gezien, maar de wandeling was mooi. 'S avonds weer alles ingepakt, want de volgende morgen begon de Noosa Everglades Canoe tour. Eerst naar een leuke, afgelegen camping gereden en na kennis gemaakt te hebben met de andere 6 deelnemers, doorgereden naar het regenwoud. Daar een stuk over een rivier gekanoëd en ja, dat was best zwaar. Toen geluncht en naar de top van een heuvel gewandeld. Heel raar, maar hier was een grote zandvlakte. Net alsof we in de Sahara beland waren. Het uitzicht was prachtig. Vervolgens weer terug gewandeld, even een duik in de rivier genomen en toen weer terug gekanoëd. Uiteindelijk weer terug gereden naar de camping waar we 's avonds een bbq hadden met vervolgens kampvuur (en marshmallows). Heel laat is het niet geworden, want iedereen was stiekem toch wel moe. De volgende morgen werd ik samen met Lauren en Bill, beide 24 en pas getrouwd, naar Rainbow Beach gebracht. De rest van de groep ging hun eigen weg. Die dag verder samen wat over het strand gelopen, boodschappen gedaan, beetje uitgerust en gekookt.
Donderdagmorgen begon de Fraser Island tour. Fraser Island is een van de grootste zandeilanden en bovendien erg mooi. Met grote auto's reden we rond over het eiland in groepen van 4 auto's. Per auto 8 personen, behalve onze groep: wij waren met 6. Een erg leuke groep! Bill en Lauren zaten er ook bij. Ik mocht zelf niet rijden, je moest namelijk 21 zijn. De eerste dag reden we wat rond over het eiland en zijn we naar Lake McKenzie geweest. Uiteindelijk 's avonds in het kamp met z'n allen gekookt en bij het kampvuur gezeten. De volgende dag naar de Indian Head geweest, een hoger punt waar je een geweldig uitzicht had. Daarna naar de Champagne Pools geweest, vervolgens lunch en toen naar Ily Creek geweest. Het water hierin is zo goed gezuiverd dat je het kan drinken. Daarna nog wat gevolleyd en toen weer terug gereden voor het diner. Weer samen gekookt en het smaakte ook deze keer erg goed. 'S avonds weer kampvuur, dit keer met marshmallows en we zijn even naar het strand geweest.
Toen was het alweer zaterdag. Om 6 uur werden we wakker geroepen. Na alles ingepakt en ontbeten te hebben, reden we naar onze laatste stop. Dat was Lake Wabby: een groen meer met van die visjes die je dode huid opeten. Daarna lunch en toen was het helaas alweer tijd om te gaan. Terug in Rainbow Beach wat uitgerust, lekker gedoucht en 's avonds met z'n allen wat gegeten. Voor mij was het daarna tijd om afscheid te nemen, want ik had om 19.00 uur de bus naar Agnes Water/1770. Die zondag niet zoveel gedaan. Heb wel een Duitse meid ontmoet waarmee ik de dag heb doorgebracht. We hebben samen wat rondgelopen door Agnes Water en samen gekookt.
Maandagmiddag stond de Scooter Roo tour op de planning. Na wat oefening hebben we met een kleine chopper bike zo'n 3 uur rondgereden door de omgeving van Anges Water en 1770. Echt top! Tijdens deze tour veel kangoeroes gezien. Helaas moesten we ons op het laatst erg haasten, want er kwam een grote regenstorm aan.
Dinsdag tot en met donderdag heb ik de Castaway Survivor tour gedaan. Dit houdt in dat je met een groep op een eiland wordt gedropt waar je vervolgens kan doen wat je wilt. Er waren wel 4 supervisors om alles in de gaten te houden, maar verder kon je geheel je eigen gang gaan. Tijdens deze dagen heb ik o.a. gekayakd, over rotsen geklommen, gewandeld, een simpele motorboot bestuurd, schelpen gezocht, gerelaxd, gevisd, gesandboard, gezwommen, bij het kampvuur gezeten en naar alle sterren gekeken. De vlucht heen en terug was geweldig. In een klein vliegtuigje bracht en haalde onze Bruce ons naar en van het eiland. Hij had wel wat leuke trucjes voor ons in petto: een onverwachtse snoekduik, waardoor we tijdelijk gewichtloos waren of een scherpe draai, waardoor we verticaal in de lucht hingen. Echt een paar topdagen waren dit!
Nu ben ik aan het wachten op de nachtbus naar Airlie Beach. Ik ben benieuwd wat voor avonturen ik daar weer ga beleven. Tot snel!
P.s. sorry voor het vele leeswerk, maar ik heb ontzettend veel meegemaakt de afgelopen week.

  • 06 Oktober 2016 - 15:54

    Germy:

    Dat klinkt of je je niet verveelt Kim, geweldig! Blijf genieten, voor je het weer moet je weer werken

  • 07 Oktober 2016 - 11:22

    Wil Segers:

    Hi Kim, het klinkt allemaal fantastisch! Volgens mij heb je het reuze naar de zin. Jammer dat je geen koala's hebt gezien! Geniet van deze fantastische reis!

  • 07 Oktober 2016 - 23:03

    Ellen Chatrou-Gommans:

    Echt fijn dat we op deze manier ook een beetje mee kunnen genieten van al je avonturen! Ik kijk nu al uit naar je volgende reisverslag! Geniet maar lekker!

  • 09 Oktober 2016 - 04:15

    Kim Gommans:

    Vervelen doe ik zeker niet en ik heb het inderdaad reuze naar mijn zin. Koala's zal ik aankomende week zien. Dankjewel voor jullie reacties! Xx Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 15 Aug. 2016
Verslag gelezen: 545
Totaal aantal bezoekers 17912

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 08 Juli 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: