Football, voetbal en het Dutch festival - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kim Gommans - WaarBenJij.nu Football, voetbal en het Dutch festival - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kim Gommans - WaarBenJij.nu

Football, voetbal en het Dutch festival

Blijf op de hoogte en volg Kim

10 April 2017 | Australië, Melbourne

Heey luitjes, tijd voor een nieuwe blog. Ik ben weer aan het werk op de boerderij, dus ik heb wat minder beleefd dan dat ik deed in Nieuw-Zeeland. Desondanks ben ik toch weer heel wat ervaringen rijker. Pas wanneer er op het thuisfront wat gebeurd, besef je hoe ver weg je eigenlijk zit. Ondanks alles heb ik het nog steeds naar mijn zin. Naast het werken heb ik ook weer vanalles beleefd.
De eerste vrijdag terug in Australië ben ik 's avonds met Tahnee uit geweest voor St. Patricksday. Haar vriendinnen gingen uiteindelijk niet mee, dus we zijn fijn met ons tweeën op pad gegaan. Lang waren we niet alleen, want al gauw kwamen we in de tram een groep van vijf backpackers tegen. Met hen hebben we de hele avond doorgebracht. Eerst hebben we een bezoekje gebracht aan een Irish pub en daarna zijn we een gezellige club binnengegaan. We waren uiteindelijk veel later terug dan gepland. Zowel Tahnee als ik hadden de tijd niet in de gaten gehouden.
De volgende dag, zaterdag, was dan ook een lekker luie dag. Ik heb de hele dag bij Tahnee en Jamie doorgebracht. Lekker films gekeken en pizza gegeten. Ook zij zagen een rustig dagje wel zitten.
Zondag was het dan tijd om weer terug te gaan naar Steve en Helen. Maandag moest ik namelijk weer werken. Na het werk op maandag ben ik samen met Helen naar Jo, Helen's dochter, gegaan. Daar werd ik enthousiast begroet door de drie kinderen.
Op dinsdag had ik vrij. 'S middags ben ik samen met Helen naar haar andere dochter, Katie, gegaan. Daar lekker geluncht en gekletst. De kleine Sophie was veel gegroeid en ze kan nu eindelijk lachen. Erg lief!
Verder heb ik doordeweeks niet zoveel gedaan. Woensdag en vrijdag gewerkt en donderdag met Helen meegegaan voor haar wekelijkse boodschappen.
Zaterdag was het dan tijd voor de eerst St. Kilda AFL game van het seizoen. AFL is de Australian Football League en St. Kilda is de club die de familie hier support. De AFL is ontzettend populair hier. Zo ongeveer iedereen  volgt het. De spelers van St. Kilda worden de Saints genoemd en hun 'theme song' is dan ook 'When the saints go marching in'. Ze speelden die dag tegen Melbourne, zij worden de 'demons' genoemd. Helaas verloor St. Kilda van Melbourne, maar het was evengoed ontzettend gaaf om te zien!
Op zondag ben ik gezellig met Jess, Katie en haar babytje Sophie wezen lunchen. Het smaakte goed en we hebben fijn kunnen kletsen in het zonnetje. Toen we terug op de boerderij waren, hebben ze nog 'happy birthday' voor me gezongen, terwijl ik de kaarsjes uitblies. Toch nog een beetje verjaardag voor mij.
De week daarop heb ik maandag, woensdag, donderdagmorgen en vrijdagmorgen gewerkt. Op dinsdag zijn Helen, Karlie en haar twee kinderen Ben en Tahlie en ik fijn bij Katie gaan lunchen. Het was heerlijk weer, dus we hebben weer fijn buiten gezeten. Ook donderdag na het werk ben ik gezellig bij Katie geweest.
Vrijdagavond ben ik fijn met Tom en Karlie meegegaan. Eerst zijn we wat gaan eten en daarna heb ik met de kinderen gespeeld, terwijl Tom en Karlie de boodschappen deden. De rest van de avond heb ik met Tom en Kahlie films gekeken. Een lekker relaxed avondje dus (zodra de kinderen in bed lagen).
Zaterdag rond een uur of twee ben ik op weg gegaan naar Jess. Eenmaal daar hebben we eerst wat tv gekeken en wijn gedronken. Rond 9 uur hebben we een taxi naar de stad gepakt. We zijn samen naar een Irish pub geweest. Ons plan was om wat later op de avond naar de club ernaast te gaan, maar die was helaas gesloten. We hebben dus de hele avond in die pub doorgebracht. Er was live muziek daar en we hebben de hele avond gekletst. 'S nachts ben ik bij Jess blijven slapen.
De volgende morgen rond half 12 kwam Steve me ophalen. Samen zijn we naar Tahnee gaan kijken. Ze had een oefenwedstrijd van football. Ze speelt dit jaar voor het eerst. Helaas ging het nog niet zo heel goed met het team, maar ze kunnen alleen maar beter worden. Na de wedstrijd hebben we gauw wat gedronken en gegeten en toen zijn we op weg gegaan naar het AAMI park. Hier speelde MVC (Melbourne Victory Club) tegen Wellington. Jep, toch nog een voetbalwedstrijd. Samen met Steve, Tahnee en haar vriend Jamie ben ik hier geweest. Jamie is helemaal gek van football, maar voetbal vind hij maar niks. Zijn commentaar tijdens de wedstrijd was dan ook erg grappig. Hij snapte niet waarom je andere spelers niet mag vloeren en hij vond de spelers maar een stelletje acteurs. Helaas verloor MVC, maar het was wel een gezellige avond.
De week daarna was weer hetzelfde. Maandag, woensdag, donderdag en vrijdag gewerkt. Dinsdag ben ik met Karlie en haar kinderen naar de Cranbourne shopping mall geweest. Daar was het 'Toddler Tuesday'. Er werden verhaaltjes voorgelezen en de kinderen konden een fijn wat knutselen. Daarna zijn we even naar een speeltuin gegaan en vervolgens hebben Ben en Tahlie nog een 'Trolls' fotolijst gemaakt. Zij hadden een erg leuke dag. Ik heb me zelf ook wel vermaakt.
Woensdagavond ben ik gezellig bij Mia en Jo, beter bekend als opa en oma, gaan eten. Hen had ik al een tijdje niet meer gezien. Mia had al haar oude fotoalbums tevoorschijn gehaald, dus die hebben we samen bekeken.
Vrijdag na het werk ben ik weer met Tom en Karlie meegegaan. Eerst heb ik samen met Karlie boodschappen gedaan en daarna hebben we samen gegeten. Verder hebben we weer de hele avond tv gekeken.
Zaterdag rond de middag kwam Tahnee mij ophalen. Daarna hebben we oma opgehaald en toen zijn we met ons drieën naar het Gazelle Dutch Festival gegaan. Het was heerlijk weer die dag. Eerst heb ik zo'n 1,5 uur in de rij gestaan om oliebollen, kroketten en een patatje met mayo te krijgen. Ja, het was erg druk en ja, ik wilde per se oliebollen. En wat waren ze heerlijk! Verder hebben we de hele middag gezellig rondgelopen. Er waren kraampjes met Nederlands eten en spullen, je kon de oud Hollandse spelletjes uitproberen, er was Nederlandse muziek en er was een sjoelbak wedstrijd. Erg grappig om dit alles te zien. Tahnee was helemaal weg van de Borrelnootjes. Zij had nog nooit zo iets te eten gehad. Daarnaast vielen ook de oliebollen en kroketten haar goed in de smaak. Ook oma heeft genoten. Helaas begon het rond 4 uur te stormen, dus toen zijn we maar weer richting huis gegaan.
De volgende dag ben ik 's morgens de stad ingegaan. Daar ben ik met Jamie naar Tahnee's eerste echte footy game gaan kijken. Het was erg koud en nat, maar na een warme douch in de avond voelde ik me weer wat beter. Tahnee had helaas verloren, maar het was leuk om haar te zien spelen. Zij vond het bovendien erg fijn dat ik kwam kijken.
Vandaag, maandag, heb ik niet heel veel beleefd. Ik heb gewerkt tot half drie en verder heb ik mijn tijd gestoken in het schrijven van deze blog. Ik ben inmiddels alweer meer dan zeven maanden hier. Nog maar drie maanden te gaan. De tijd begint langzaam voorbij te vliegen. Eind deze week ga ik kamperen met Helen's kant van de familie. Verder staat er nog niet zoveel op het programma.
Fijne dag verder en alvast een fijn Pasen gewenst! Liefs, Kim

  • 10 April 2017 - 13:51

    Wil Segers:

    Hi Kim,

    Erg leuk om weer een verslag van je avonturen te lezen. Hoewel jij denkt dat je niet zo veel beleefd op de boerderij in Australië, vind ik de dingen die jij meemaakt nog steeds heel speciaal en lees ik elke keer weer graag over jouw avonturen 'down under'!

    Groetjes,
    Wil

  • 10 April 2017 - 20:07

    Riny:

    hey Kim,

    da's ook toevallig: de afkorting van de Melbourne Victory Club,
    is dezelfde als die van de voetbalclub in Maasbree ;-)
    Mooi dat je met zoveel mensen, die je 8 maanden geleden niet eens kende: 'a good time' hebt.
    Nog heel veel genieten er bij gewenst !

    groetjes, Riny

    PS: ik kwam je mam tegen bij de Goede Doelen collecte, ze miste haar jaarlijkse maatje

  • 10 April 2017 - 20:49

    Germy:

    Ha Kim,
    Het blijft een feestje om je blogs te lezen. Blijf genieten van de laatste drie maanden van je tijd in Australië. Je hebt straks een rugzak boordevol fantastische herinneringen.
    Groetjes van de Veldsehuus.

  • 11 April 2017 - 00:40

    Kim Gommans:

    Ha Wil, fijn om te horen dat jij het nog steeds leuk vindt om alles te lezen! Ik doe mijn best om er elke keer weer wat van te maken.
    Xx Kim

  • 11 April 2017 - 00:43

    Kim Gommans:

    Ha Riny, klopt, toch nog een beetje Bree hier aan de andere kant van de wereld. Ja, het begint bijna te voelen alsof ik twee families heb nu. Dankjewel!
    Xx Kim

  • 11 April 2017 - 00:45

    Kim Gommans:

    Ha Veldsehuus, herinneringen zal ik inderdaad ontzettend veel hebben als ik terug ben. Komt goed!
    Xx Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 15 Aug. 2016
Verslag gelezen: 531
Totaal aantal bezoekers 17921

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 08 Juli 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: