Family time! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Gommans - WaarBenJij.nu Family time! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Gommans - WaarBenJij.nu

Family time!

Blijf op de hoogte en volg Kim

04 Juni 2017 | Australië, Sydney

Heey allemaal, het is weer tijd voor een nieuw verhaal. We hebben ontzettend ceel gedaan samen de afgelopen twee weken.
Zondagavond, half 9, kwamen papa, mama en Lin aan op het vliegveld in Melbourne. Ik kon ze op dat moment nog niet zien; ze moesten nog door alle security heen. Liz kwam met me mee naar het vliegveld. Daar hebben we nog maar even wat gedronken om mij rustig te houden. Rond een uur of 9 kwamen ze dan eindelijk door de deuren. Volgens Liz vloog ik op hen af.  Het was een emotioneel, maar erg blij weerzien.
Die avond hebben we in een hotel dicht bij het vliegveld geslapen. De volgende morgen zijn we gezellig bij Liz gaan ontbijten. Vervolgens zijn we naar St. Kilda beach gegaan. Daar lekker rondgewandeld, rondgekeken en geluncht. Het was alsof ik papa, mama en Lin de week ervoor nog gewoon gezien had; niets veranderd dus. 'S avonds hebben we met een gedeelte van de familie (Tahnee en haar vriend Jamie, Mark, Connie & John) en Liz & Tim uitgegeten. Papa, mama en Lin kende behalve Liz niemand hiervan, dus zij hebben fijn met iedereen kennis kunnen maken. Papa en mama bleven bij Connie en John slapen, Lin en ik bij Liz en Tim.
De volgende dag zijn we naar de Queen Victoria Market geweest. Hier even rondgekeken en daarna lekker geluncht. In de namiddag zijn we naar de Botanical Gardens en de Shrine of Remembrance geweest. Ook weer veel rondgekeken dus. 'S avonds hebben we bij Connie en John gegeten.
Woensdag hebben we 's morgens een huurauto opgehaald. Na al die tijd hier mocht ik dan eindelijk weer eens wat meer rijden. We zijn eerst naar de Dandenongs gereden. Dit is het gebergte aan de oostkant van Melbourne. We zijn naar het Skyhigh Mt. Dandenong viewing point gereden. Hier hadden we een mooi uitzicht over Melbourne en het gebied eromheen. Hier hebben we tevens geluncht. Vervolgens zijn we rondgereden door de Yarra Valley. We zijn gestopt bij de Yarra Valley chocolate factory... Jammie! 'S avonds zijn we bij Liz en Tim gaan eten.
Donderdag lieten we de stad achter ons. We gingen naar het zuiden, richting Phillip Island. Onderweg zijn we nog even met Steve en Helen kennis gaan maken. Ook op Phillip Island was een chocolate factory, dus ook daar moesten nog even snel een kijkje nemen. Vervolgens weer fijn geluncht en toen doorgereden naar het Ramada Resort holiday park. Hier hadden we een leuk huisje waar we twee nachten bleven slapen. 'S avonds zijn we naar de Penguin Parade gegaan. Hier kun je gaan kijken hoe de 'little penguins' vanuit het water het land opgaan naar hun huisjes. Erg leuk om te zien, maar helaas mochten we geen foto's maken. We zijn hier samen met Jo, Jeremy en hun 'three little monkeys' heen gegaan. De kinderen hadden het wel naar hun zin.
Vrijdagmorgen zijn we weer wat eerder opgestaan. We zijn die dag naar Wilsons Promontory geweest. Prachtig daar! We hebben rondgekeken en rondgereden daar, we zijn naar Squeaky Beach geweest, we hebben veek kleurrijke vogels gezien en we hebben de Prom Wildlife Walk gedaan. Tijdens deze wandeling hebben we heel wat kangaroes, wombats en emoe's gezien. Erg speciaal!
Zaterdagmorgen hebben we Phillip Island achter ons gelaten en zijn we naar Steve en Helen gegaan. Hier bleven we twee nachtjes slapen. Steve heeft ons zaterdag middag meegenomen naar een football game: Western Bulldogs vs. St. Kilda. Ook deze keer heeft St. Kilda weer verloren. Het was zeker niet hun beste wedstrijd. Desondanks hebben papa, mama en Lin zich kostelijk vermaakt. 'S avonds zijn we met Steve & Helen, Mia & Jo en Denise & Brett uit gaan eten bij de lokale golfclub. Dat smaakte ons erg goed. Na het eten zijn we nog even langsgegaan bij Denise en Brett.
Zondag hebben we lekker lang uitgeslapen. Rond de middag zijn we bij Mia en Jo gaan lunchen. Mia had de oude foto albums al klaarliggen om aan mama en papa te laten zien. Daarna zijn we verder gereden naar Arthur's Seat. Daar zijn we in de Eagle Skylift gegaan. Deze bracht ons boven op een berg, waar we vervolgens een stukje gelopen hebben. Daarna zijn we weer met de skylift naar beneden gegaan. We konden vanuit deze skylift de hele Mornington Peninsula zien.
Maandag hebben we weer afscheid genomen van Steve en Helen. We zijn in de morgen naar de Puffing Billy railway gereden. Puffing Billy is een oude stoomtrein die vroeger gebruikt werd voor de mijnen. Tegenwoordig is het een touristische attractie. We zijn door de Dandenongs gereden en in Lakeside uitgestapt. Hier hebben we wat gegeten en een beetje rondgekeken en toen zijn we weer terug gegaan. Vervolgens zijn we richting ons appartementje voor de aankomende twee nachten gereden. We waren aangenaam verrast toen we hoorden dat we op de 39ste verdieping zouden verblijven. Het uitzicht was namelijk erg mooi. Bovendien was er op de bovenste verdieping van dit gebouw (52ste verdieping) een leuk zwembad. Het uitzicht vanuit hier was nog veel beter.
Dinsdag hadden we niet veel gepland. We zijn die dag Melbourne nog wat meer gaan verkennen. Kleine weggetjes, mooie gebouwen: er is toch wel veel te zien in deze grote stad.
Woensdag was het dan alweer tijd om naar Sydney te gaan. Rond 14.00 uur waren we daar. Eerst even lekker wat gegeten op het vliegveld en toen naar het hotel gegaan. Dit lag lekker dicht bij het vliegveld. Verder hebben we die dag vooral lekker rustig aan gedaan.
Donderdagmorgen zijn we alweer vroeg op pad gegaan richting Katoomba. Dit is de bekendste plaats om te verblijven in de Blue Mountains. DDe Blue Mountains is een gebergte niet ver van Sydney af. Rond de middag kwamen we aan in Katoomba, waar we eerst even ons hostel op hebben gezocht. Daarna zijn we op pad gegaan naar de Blue Mountains zelf. Eerst zijn we naar Scenic World gelopen. Lin en ik hebben hier door middel van de Railway, Cableway, Skyway en de Walkway mooie uitizichten over de valei gekregen. Daarna zijn we samen met mama en papa nog een stuk gelopen naar de Three Sisters. Dit is het bekendste punt van de Blue Mountains. Het zijn in principe gewoon drie afgebrokkelde rotsformaties. Nadat we dit gezien hadden, gingen we terug naar het hostel.
Vrijdag hebben we 's morgens de bus gepakt naar een ander gedeelte van de Blue Mountains; de Gores Valley. Hier hebben we zo'n 1,5 uur rondgewandeld. Ik vond het hier nog veel mooier dan waar we de dag ervoor zijn geweest. Na de middag zijn we teruggegaan naar Katoomba. Hier hebben we onze spullen gepakt, even wat gegeten en toen was het tijd om terug naar Sydney te gaan. Tegen 17.00 uur kwamen we aan in Sydney Harbour YHA. Dit hostel ligt zowat naast de Harbour Bridge. Prachtige locatie dus. Eenmaal gesettled zijn we uit gaan eten bij een Irish Pub. Daarna zijn we de stad eens een beetje gaan bekijken. Wij hebben deze dagen geluk, want er is een festival aan de gang. Het Vivid Sydney festival. Door de hele stad zijn lichtshows aan de gang, er is veel live muziek en verschillende kunstenaars laten zien wat ze kunnen. Wij hebben deze avond dan ook onze ogen uitgekeken. Prachtig allemaal!
Zaterdagmorgen hebben we lekker uitgeslapen. Rond de middag pakten we de bus naar Bondi Beach. Dit is het bekendste strand van Sydney. Vanuit Bondi zijn we langs de kust naar Paramara beach en vervolgens naar Bronte beach gewandeld. Deze wandeling langs de kust is zeker aan te raden! Vanuit Bronte beach gingen we met de bus naar Darling Harbour. Hier hebben we fijn nog wat meer gewandeld en rondgekeken en 's avonds hebben we hier lekker gegeten. Ook hier is het Vivid Sydney festival aan de gang. Elk half uur is er een water- en lichtshow te zien. Bovendien was er om 19.00 uur ook nog vuurwerk. Na deze show ben ik nog even met Lin een stukje over de Harbour Bridge en naar het Opera House gelopen. Ook deze avond waren we weer overal lichtjes en lichtshows te zien.
Vandaag, zondag, is onze laatste dag in Sydney. Morgenvroeg gaan we met het vliegtuig terug naar Melbourne. Hier beginnen we aan onze 'Great Ocean Road' avontuur. Vandaag gaan we Sydney nog een beetje meer verkennen. Nog maar een dikke maand en dan ben ik alweer thuis.. De tijd vliegt.
Tot de volgende keer maar weer, liefs Kim.

• 04 Juni 2017 - 09:12

Wil Segers:

Hi Kim,
    Wat leuk dat jij nu Australië aan Lin en je ouders kunt laten zien en kennismaken met allemaal de mensen dien jij daar vaak ziet!.
    Geniet ervan! Ben al weer benieuwd naar je volgende avonturen!

Groet,
    Wil

• 04 Juni 2017 - 09:31

Gonny Van Den Munckhof :

Hoi Kim, Lin, Vera en Stephan,

Wat een prachtige avonturen en verschillende hoogtepunten hebben jullie al mee gemaakt! En dat alles samen met jullie gezin, hoe bijzonder is dat. Zoals je al schrijft vliegt de tijd dus nog maar lekker goed genieten van Australië en van elkaar. Trouwens wat heb je het mooi omschreven :) Groetjes aan iedereen daar! Hay en Gonny van den Munckhof

• 04 Juni 2017 - 10:30

Riny:

hello down under !

heerlijk Kim (Lin, Vera en Steph), wat 'n variatie: van de grote stad naar de machtige bergen, strand, natuur, exotische dieren waarvan je 't bestaan niet eens wist ... en weer terug naar lichtjes en mensen met bijzondere talenten.
    Super dat er familiebezoekjes tussendoor zitten en dat je nu ook mensen kunt voorstellen aan Lin en je ouders die je daar hebt leren kennen. Als je straks weer thuis bent (nu nog niet aan denken ;-) dan 'weten ze waar je 't over hebt'.
    Ik wens jullie nog heel veel méér genieten (denk dat pap en mam in hun hele leven nog nooit zoveel moois hebben gezien als nu in deze korte tijd ?)

groetjes aan iedereen, x

• 04 Juni 2017 - 14:07

Ton En Ine Colbers:

Wat een verhalen en voor mij veel herkenning.
    Philip Island, Wilson's Prom, Great Ocean Road, Yarra Valley en natuurlijk Puffing Billy. Alle herinneringen komen terug.
    Wij wensen jullie nog een geweldige week in het verre Australië.

Groetjes aan allemaal.
    Ton en Ine

• 05 Juni 2017 - 12:56

Kim Gommans:

Ha Wil, ik vind het inderdaad erg leuk om alles aan papa, mama en Lin te laten zien. Nog even en dan kan ik ze weer in eigen persoon komen vertellen

• 05 Juni 2017 - 12:56

• 05 Juni 2017 - 13:00

Hallo Gonny,

Bedankt voor de leuke reactie! We hebben inderdaad al veel bijzondere dingen meegemaakt samen. Groetjes terug van iedereen, Kim

• 05 Juni 2017 - 13:04

Ha Riny,
    Inderdaad veel variatie, maar de natuur blijft onze favoriet hier. Alle lichtjes in Sydney waren ook erg mooi. Het is erg fijn dat papa en mama nu inderdaad weten 'waar ik het over heb'. Ze hebben nog niet vaak zoveel moois gezien. Groetjes van mij

• 05 Juni 2017 - 13:05

Hallo Ton en Ine,
    Wat grappig dat we zoveel hetzelfde doen. We zijn nu onze tocht aan de GOR begonnen, dus een goede week zullen we zeker nog hebben! Groetjes terug!

• 06 Juni 2017 - 11:42

Cor Van Der Heijden:

Wat een mooie vakantie! Is een van mijn wensen om hier naar toe te gaan misschien volgend jaar. Geniet ervan dit maak je maar een keer mee. Groeten Cor en Gerda