Skydiven, Daintree Forest, duiken en Tablelands - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kim Gommans - WaarBenJij.nu Skydiven, Daintree Forest, duiken en Tablelands - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kim Gommans - WaarBenJij.nu

Skydiven, Daintree Forest, duiken en Tablelands

Blijf op de hoogte en volg Kim

26 Oktober 2016 | Australië, Cairns

Zondagavond rond 19.00 uur kwam ik aan in Cairns. Daar naar het hostel gegaan, alles even op de kamer gezet en om 20.00 stond Graham alweer op mij te wachten. Samen zijn we naar een Italiaans restaurant geweest waar ik een erg lekkere pizza heb mogen veroberen. Later kwamen er nog een paar anderen bij zitten die Graham eerder had ontmoet. Al met al een gezellige avond. Maandag was het dan tijd voor de skydive. Om 6.45 werd ik opgehaald. Eerst zo'n twee uur gereden, mijn skydive heb ik namelijk in Mission Beach gedaan en niet in Cairns zelf. Daarna mezelf aangemeld en toen was het vooral veel wachten. Om 11.50 moest ik mezelf klaar gaan maken voor de sprong. Eerst kreeg ik wat uitleg en mijn skydive-uitrusting en toen een kwartiertje rijden naar het vliegtuig. Na nog een kwartiertje in het vliegtuig zelf, mocht ik als eerste springen. Het uitzicht was ontzettend mooi en de skydive zelf was leuk voor een keer. Helaas is het zo voorbij. Het leuke aan de skydive in Mission Beach is dat je op het strand land. Na de skydive tot 15.15 gewacht en toen weer twee uur terug. Al met al een dag waarop ik, naast de skydive, veel heb moeten wachten.
Dinsdag en woensdag ben ik met een tour naar Cape Tribulation geweest. Dit is een klein gebied in het Daintree Rainforest, het oudste regenwoud dat er is. Dinsdagochtend rond 7.30 werd ik opgehaald. Eerst naar een uitzichtpunt gereden, waar we heel even de tijd hadden om foto's te maken, en vervolgens verder naar het Aboriginal cultuurcentrum in Mossman. Hier een rookceremonie bijgewoond, wat ervoor zorgde dat ik veilig was in het Daintree forest. Daarna verder gereden naar Mossman Gorge, een beek in het Daintree forest. Hier even lekker gezwommen en wat gelopen. Om in Cape Tribulation te komen, moesten we de Daintree River oversteken. Hierin leven veel krokodillen. Eerst een boottrip gedaan over de rivier, maar helaas, geen krokodillen te zien die dag. Het was te warm. Toen verder gereden naar het Cape Trib Beach House, waar ik de nacht door zou brengen. De middag mochten we zelf invullen. Dus eerst gelunchd en toen met Ana (Brazilië) over het strand gewandeld. 'S avonds heb ik de Night Walk door het Daintree forest gedaan. Helaas niet veel dieren gezien, maar het was wel speciaal om 's nachts in het regenwoud te zijn.
Ook de woensdagochtend mochten we zelf invullen. Die morgen heb ik de Jungle Surfing gedaan. Dit is een zipline door het regenwoud. Erg leuk om een keertje te doen. Rond 14.30 begon het tweede deel van de tour. We zijn naar verschillende uitzichtspunten geweest, hebben een kleine wandeling gemaakt en ik heb Daintree Forest ijs geproefd. Rond 19.00 waren we weer terug. Leuke tour, maar helaas wel gehaast.
Donderdagmorgen had ik niks gepland, dus eindelijk Cairns een beetje verkend. Later in de middag met Alina en Jackie afgesproken. Twee Duitse meiden die ik in Brisbane heb ontmoet. We hebben lekker bij de Lagoon gezeten en gezwommen. 'S avonds zijn we met z'n allen naar de Woolshed (café) geweest. Hier wat gegeten en gedronken. Laat heb ik het niet gemaakt, want vrijdag was het tijd voor mijn twee introduiken in het Great Barrier Reef. Met een klein cruiseschip ben ik de hele dag op zee geweest. Eerst een stuk gevaren (zeeslang gezien!) en na een paar uur gestopt bij het Upulu Reef. Daar eerst gesnorkeld en toen voor het eerst gedoken. Onder andere Nemo gevonden, een paar schildpadden en pijlstaartroggen gezien en natuurlijk ontzettend veel vis en koraal. Zo mooi! Daarna verder gevaren en ondertussen lunch gekregen. Helaas werd ik stiekem toch wel een beetje misselijk, dus maar even geslapen. Na een tijdje werd ik wakker gemaakt voor mijn tweede duik. Ook dit was erg mooi! Misschien dat ik mijn duikerscertificaat maar ga halen, dan mag ik tenminste vrij zwemmen en dieper duiken ;). Na die duik weer gesnorkeld. Dit keer ook nog een haai gezien. Daarna was het alweer tijd om terug te varen. Rond 17.00 kwam ik weer aan op het vaste land. 'S avonds heb ik met Bill en Lauren (eerder over verteld, ontmoet in Noosa, erg leuk stel) en met Dimo (Duits) in het hostel lekker gekletst. Zaterdag had ik de On the Wallaby tour gepland. Met deze tour ging ik naar de Atherton Tablelands, ook weer regenwoud. Met een groep van 12 zijn we eerst naar de Catherdal Fig Tree gereden. Juist ja, een boom. Maar wel heel groot met allemaal verschillende stammen om het zo maar te zeggen. Erg mooi! Daarna verder gereden naar Lake Eachem. Een mooi, helder meer. Hier eerst rondom gelopen en toen naar het uitkijkpunt gegaan waar je veel schildpadden gezien. En ja, er ik heb er zo'n tien gezien daar. Wat zijn het toch mooie dieren. Daarna gelunchd en verder gereden naar de Milla Milla Falls, bekend van Herbal Essence (hair flick). Erg mooi, maar het water was erg koud. Daarna weer even opgewarmd in de zon en toen naar de Dinner Falls en het Crater Lake gereden. Eerst naar de Dinner Falls gelopen en daar wat rondgehangen en toen het erg diepe Crater Lake aanschouwd. Wederom weer een mooi stukje natuur. Als laatste zijn we nog naar de On the Wallaby Lodge gereden, waar we thee met fruit en koekjes kregen. Al met al een van de betere touren die ik heb gedaan. Eindelijk eens niet zo gehaast. Zaterdagavond met Bill, Lauren en Dimo bij de Night Markets gegeten (chinees) en toen weer in het hostel lekker gekletst. Zondag had ik eindelijk weer een dagje vrij. Die dag heb ik wat door Cairns gelopen, beetje geshopt, de was gedaan en lekker uitgerust. Ook die avond had ik weer met Bill, Lauren en Dimo afgesproken. In het hostel was die avond een bbq, dus daar zeiden we geen nee tegen. Onder andere krokodillenworst geproefd. Best lekker! Helaas moest ik die avond afscheid nemen van Bill en Lauren.
Maandagmorgen de Botanic Gardens in Cairns bezocht. Om daar te komen moest ik 45 minuten lopen, dus daar was ik wel even mee bezig. Later op de middag nog wat boodschappen gedaan en 's avonds een hele tijd met Julia (duits/amerikaans) gepraat.
Dinsdagmorgen om 8.45 werd ik opgehaald voor de skyrail naar Kuranda. Kuranda is een klein, toeristisch dorpje in de Tablelands. Hier zijn verschillende sanctuaries, een dierentuin en heel veel marktkraampjes. De skyrail gaat dwars over het regenwoud in de Tablelands, dus het uitzicht is erg mooi! Tussendoor waren er twee stops waar we een stukje konden wandelen. Eenmaal in Kuranda aangekomen eerst maar een de verschillende kraampjes bezocht en toen bij Le Petit Café crêpes gegeten. Dit smaakte erg goed. Daarna een stuk rondom Kuranda door het regenwoud zelf gewandeld. Als laatste nog Birdworld bezocht, waar de kleurrijke vogels je om de oren vliegen. Op het laatst kwamen er zelfs een aantal op mijn hoofd en schouder zitten. Om 16.00 de bus terug naar Cairns gepakt. 'S avonds nog even lekker met papa, mama, Lin en Melissa geskypt.
Vandaag is het dan alweer woensdag. Veel heb ik niet gedaan. Wat door Cairns gelopen en mijn tassen ingepakt. Op dit moment zit ik te wachten op het vliegveld. Over een klein uurtje vlieg ik naar Darwin. Van daaruit ga ik naar Alice Springs, Ulura, Adelaide en Kingston SE.
Dat was het dan weer voor vandaag. Tot de volgende keer! Liefs, Kim

  • 26 Oktober 2016 - 11:15

    Wil Segers:

    Kim geweldig die berichten van jou met al jouw belevenissen.
    Erg leuk om te lezen!
    Ik ben benieuwd wat je de volgende keer weer allemaal hebt meegemaakt.

    Groetjes,
    Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 15 Aug. 2016
Verslag gelezen: 716
Totaal aantal bezoekers 17877

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 08 Juli 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: