Jetskiën, snorkelen en koala's - Reisverslag uit Townsville, Australië van Kim Gommans - WaarBenJij.nu Jetskiën, snorkelen en koala's - Reisverslag uit Townsville, Australië van Kim Gommans - WaarBenJij.nu

Jetskiën, snorkelen en koala's

Blijf op de hoogte en volg Kim

16 Oktober 2016 | Australië, Townsville

Vrijdagochtend, na weer eens een nachtje weinig slaap, kwam ik aan in Airlie Beach. Bus en goede nachtrust gaat nog steeds niet samen. Die morgen meteen naar Backpackers World Travel gegaan om daar het vervolg van mijn reis te plannen. Vanaf begin november ga ik namelijk tegen kost en inwoning op een schapenboerderij werken. Die boerderij staat in een klein plaatsje, Kingston SE, aan de kust in het zuiden van Australië. Dus ik bedacht me: als ik dan toch naar het zuiden moet, waarom zou ik dan niet even een bezoekje brengen aan Uluru/Ayers Rock? Zo gezegd, zo gedaan. 26 oktober vlieg ik naar Darwin. Daar heb ik twee nachtjes en dan ga ik per bus naar Alice Springs (zo'n 22 uur). In deze plaats slaap ik één nacht en daarna heb ik een driedaagse tour rondom Ayers Rock. Vervolgens nog één nachtje in Alice Springs en dan vlieg ik naar Adelaide. Ook hier heb ik twee nachtjes. Daarna reis ik verder naar Kingston SE, waar ik dan 4 november aan kom. Hier verblijf ik dan ongeveer een maand.
Nadat ik deze reis gepland had, heb ik ingecheckt in het hostel. Die middag had ik met Graham (ontmoet in Noosa) en Michael en Edel (Fraser Island) afgesproken. Samen hebben we bij de lagoon gelegen en 's avonds nog wat gedronken. Natuurlijk was dat erg gezellig. Met Graham ben ik daarna nog ergens een hapje gaan eten. De volgende dag, zaterdag alweer, heb ik 's morgens samen met Graham een jetski tour gedaan. Dat was echt super tof! Met twee andere jetski's en een tourguide zijn we rond een aantal eilanden van de Whitsundays gereden. De eerste helft mocht Graham de jetski besturen, de tweede helft was het mijn beurt. En ja, volgens Graham scheurde ik er op los. Na deze nieuwe ervaring zijn we samen gaan lunchen en vervolgens naar de Seabreeze camping gelopen. Daar liet Graham me zijn campervan zien en bij het zwembad hebben we nog even lekker uitgerust. Toen was het helaas alweer tijd om afscheid te nemen.
Die zondag niet zoveel gedaan. Een aantal dingetjes nog geregeld, wat rondgelopen en een nieuwe bikini gekocht. Ik kwam er achter dat één bikini toch wel erg weinig is in een land waar het elke dag strandweer is.
Maandagmorgen even naar het postkantoor geweest. Helaas lag die niet in Airlie Beach zelf, dus maar een half uurtje heen en een half uurtje terug gelopen. 'S middags was het dan tijd om op de boot langs de Whitsundays te gaan. De Whitsundays is een ontzettend mooie groep eilanden. Die eerste dag hebben we vooral veel gevaren. 'S avonds zijn we voor Whitehaven Island, in Tongue Bay, voor anker gegaan. De avond en nacht op de boot doorgebracht. De volgende ochtend rond 6.20 werden we wakker geroepen. Eerst ontbeten en toen werden we met een kleine speedboot naar Whitehaven Island gebracht. Daar eerst naar een uitzichtpunt geweest, waar we een goed uitzicht over Whitehaven Beach hadden. Echt prachtig! Vervolgens verder gelopen naar Whitehaven Beach. Het zand daar is heel wit en zo schoon dat je er je tanden mee kunt poetsen. Hier hebben we een tijdje in het water en op het strand rondgehangen. Daarna weer teruggegaan naar de boot voor lunch. Toen weer verder gevaren naar een andere baai, Luncheon Bay. Hier hebben we gesnorkeld boven het koraalrif. Zo mooi is dat! En daarna was het tijd om van de glijbaan af te gaan en wat stand-up paddling te doen. Uiteindelijk nog een klein stukje gevaren naar een klein eilandje, Langford Island. Hier hebben we de zonsondergang bekeken. Daarna gegeten en de nacht hier op het schip doorgebracht. Ook de volgende morgen werden we weer lekker vroeg wakker geroepen. Eerst ontbeten en nog een tijdje gesnorkeld. Dit keer waren er veel schildpadden. Ik heb een stukje naast een vam die schildpadden gezwommen. Dat voelt toch wel speciaal. Na het snorkelen koers gezet richting Airlie Beach. Rond half 12 kwamen we daar aan. Daar van iedereen afscheid genomen en teruggegaan naar het hostel. Deze dag verder niet veel meer gedaan.
Donderdag 13 oktober ben ik weer verder gereisd. Dit keer naar Townsville, waar ik meteen de veerboot naar Magnetic Island had. Op dit eiland sliep ik drie nachtjes. Wanneer ik de deur van mijn kamer uitliep, stond ik zowat op het strand. Die eerste dag een klein stukje gelopen, maar het werd al gauw donker. De volgende ochtend een tour gedaan door het Bungalow Bay Koala Sanctuary. Hier heb ik naast een koala ook allemaal andere dieren in mijn handen gehad. Denk aan onder andere een schildpad, kleine krokodil en een slang. Het vasthouden van een koala was natuurlijk super, maar toch vraag ik me af wat die beestjes er zelf van vinden.
Nadat ik de sanctuary bezocht had, heb ik de Forts Walk gedaan. Deze wandeling ging omhoog naar een heuvel waar nog wat bunkers uit WOII stonden. Een interessant stukje geschiedenis hier, maar het uitzicht was nog veel beter. Ook heb ik tijdens deze wandeling eindelijk een koala in het wild gezien. Na de wandeling een tijdje in de bus rondgetourd en uiteindelijk naar de rock wallibies gegaan. Deze kleine beestjes kon je op een bepaalde plek fijn voeren en aaien. Dat kon ik natuurlijk niet laten. Daarna nog even naar de supermarkt geweest en gekookt. Verder die avond niet veel meer gedaan.
Op zaterdag heb ik een stuk over het eiland gewandeld. Tussendoor lunch en uiteindelijk naar het Hawkings point, een uitzichtpunt, gelopen. Hier toch wel een tijdje van het uitzicht genoten, want ook hier was het weer prachtig. Die middag verder niet veel gedaan. 'S avonds ben ik met 4 andere meiden gezellig meegereden naar Westpoint, waar we de zonsondergang wilden zien. Helaas was het erg bewolkt. Wel was er op het vasteland een vuurwerkshow te zien. Townsville bestaat namelijk 150 jaar.
Vandaag, zondag 16 oktober, ben ik vooral veel aan het reizen. Net de veerboot terug gepakt en nu is het wachten op de bus. Rond 19.30 kom ik aan in Cairns, waar ik nog even met Graham afgesproken heb. Laat zal het niet worden, want morgen wordt ik vroeg opgehaald voor mijn skydive. Heb er zo'n zin in! Ook de rest van de week heb ik weer vanallea gepland. Daarover vertel ik de volgende meer. Tot gauw! Liefs, Kim

  • 16 Oktober 2016 - 12:55

    Eric & Thelmi:

    Ha Kim,
    We kunnen niet genoeg krijgen van het lezen van je verhaaltjes.
    Het kost wel enige tijd om alle plaatsen en eilanden te vinden.
    Erg leuk en ook de foto's te gek..........Ga vooral door met schrijven.......
    en veel plezier!

  • 17 Oktober 2016 - 12:46

    Kim Gommans:

    Haa samen, fijn dat jullie het leuk vinden om alles te lezen. Ja, zo blijven jullie tenminste ook bezig haha. Dankjewel, komt goed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 15 Aug. 2016
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 17931

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 08 Juli 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: