GOR, afscheid nemen en laatste dagen in Melbourne - Reisverslag uit Perth, Australië van Kim Gommans - WaarBenJij.nu GOR, afscheid nemen en laatste dagen in Melbourne - Reisverslag uit Perth, Australië van Kim Gommans - WaarBenJij.nu

GOR, afscheid nemen en laatste dagen in Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Kim

18 Juni 2017 | Australië, Perth

De laatste dag in Sydney zijn we de stad gaan verkennen. In de morgen zijn we over de Harbour Bridge gelopen. We zijn in één van de torens naar boven gegaan. Hier kregen we informatie over hoe de brug gebouwd werd en natuurlijk was het uitzicht van daarboven prachtig.
Vervolgens zijn we naar het Opera House gelopen. Daar hebben we rondgekeken en wat gegeten. Later op de middag pakten we de ferry naar de andere kant van de haven; Manly. In Manly hebben we langs het strand gelopen en zijn we wat gaan eten. Ook hebben we nog even met de familie Vaessen geskypt. Daarna zijn we weer terug gegaan met de ferry. Het was inmiddels donker, dus het Vivid Sydney festival was aan de gang. Deze avond hebben we de Botanical Gardens nog even bezocht.
Maandagmorgen ging de wekker al vroeg. We vlogen om 8 uur namelijk weer terug naar Melbourne. In Melbourne aangekomen huurden we een auto en zijn we meteen begonnen aan de Great Ocean Road. Dit is één van de meest bekende touristische attracties in Victoria. Het is een weg die voor zo'n 400 km langs de kust gaat. We zijn onderweg dan ook vaker gestopt om het uitzicht in ons op te nemen. De eerste dag zijn we bij de Erskine Falls gaan kijken. 'S avonds hebben we in Apollo Bay geslapen. Dit is op ongeveer 1/3 van de GOR. Dag twee, dinsdag, zijn we weer verder gereden. Eerste stop was Cape Otway. Dit is een vuurtoren met een heel park eromheen. Hier hebben we een tijdje rondgekeken. Daarna zijn we verder gereden en hebben we koala's gespot. Hier zaten er namelijk erg veel. Wat zijn het toch lieve beestjes. Tweede stop voor die dag was de Otway Fly Treetop Walk, oftewel een wandeling hoog door de bomen. Ook dit was erg leuk. Derder stop voor de dag waren de 12 apostels; de populairste stop langs de GOR. Wij waren het er allemaal over eens dat het niet zo spectaculair was. Die nacht hebben we in Port Campbell geslapen. Dit is een klein, maar heel touristisch plaatsje.
Woensdag hebben we het laatste gedeelte van de GOR gereden. We zijn bij de London Bridge en Bay of Islands gestopt. In Warrnambool (voor veel het einde van de GOR) hebben we boodschappen gedaan en toen zijn we richting het noorden op weg naar de Grampians gereden. De Grampians is een gebergte/natuurgebied in het midden van Victoria. Eerste zijn we naar Halls Gap gereden, waar we de nacht verbleven. Op dit vakantiepark sprongen de kangaroes overal rond. In de late namiddag zijn we naar de Baroka lookout gegaan. Hier hadden we een erg mooi uitzicht over de hele vallei. Daarna gingen we nog even op weg naar de Reids lookout. We hadden ons eerst een beetje verreden. We kwamen met ons kleine autootje namelijk op een smalle 4WD track terecht.. Papa kon er om lachen, maar mama had het er maar niks op. Uiteindelijk zijn we toch nog bij de Reids lookout uitgekomen. Dat was het zeker waard!
Donderdag hebben we nog wat dingen bekeken in de Grampians. Eerst even bij de Balconies geweest, weer een uitzichtspunt. Ook weer erg mooi. Daarna nog bij de McKenzie Falls gaan kijken. Dit is een grote en prachtige waterval. Vervolgens gingen we alweer een stuk op weg richting Pearcedale. Het eerste stuk reden we nog door de Grampians. Hier liepen overal emoe's en kangaroe's rond. Eenmaal de Grampians uitgereden zijn we gauw genoeg ergens gestopt voor lunch. 'S avonds bleven we overnachten in Ballarat, een oude goudzoekers stad. Hier wilden we graag wat rondkijken, maar het bleef de hele middag regenen. Veel hebben we dus noet gezien.
Vrijdag zijn we naar Queenscliff gereden, waar we om 12 uur 's middags de ferry naar Sorrento opgingen. In Sorrento hebben we lekker geluncht. Daarna zijn we de Mornington Peninsula nog een beetje gaan bekijken. We zijn naar het uiterste puntje gereden. Daar even lekker gewandeld. Vervolgens zijn we naar Pearcedale, naar Steve en Helen, gereden.
Op zaterdagmorgen hebben we boodschappen gedaan, want 's middags had ik mijn afscheids bbq. Bijna iedereen van de familie was er. Leuk om ze allemaal nog voor de laatste keer te zien.
Zondag was het dan toch ook echt tijd om afscheid te nemen van Steve en Helen.
Jo en de kinderen waren die nacht op de boerderij blijven slapen, dus ook van hen heb ik die dag afscheid genomen. Vervolgens zijn we naar Mia en Joh gereden om ook van hen afscheid te nemen. Daarna zijn we naar ons appartement voor de nachte gereden, waar we met ons vieren de laatste nacht samen doorbrachten.
Maandagmorgen hebben we de huurauto teruggebracht. Vervolgens zijn we onze bagage bij Liz en Tim af gaan zetten. Daar hebben we met ons allen koffie gedronken. Vervolgens zijn papa, mama, Lin en ik met de trein naar Williamstown gegaan. Deze plaats ligt aan het water, niet al te ver van Melbourne CBD. Hier hebben we lekker geluncht en rondgekeken. Om half 4 pakten we de boot terug naar Melbourne. In Melbourne zelf nog even rondgekeken en toen weer terug naar Liz en Tim. Hen hebben we 's avonds mee uiteten genomen. Dat smaakte wederom erg goed. Eenmaal terug zijn we allemaal gauw genoeg naar bed gegaan. We probeerden met ons vieren in één bed te slapen, maar dat was toch wel krap aan. Om 1 uur 's nachts ging de wekker. Het was namelijkl tijd om afscheid te nemen van papa, mama en Lin. Hen heb ik rond half 2 uitgezwaaid. Ik ben niet meegegaan naar het vliegveld.
De volgende morgen was ik dus weer (een soort van) alleen. Dat viel even zwaar, maar al gauw voelde ik me weer beter. Ik bleef de rest van de nachten bij Liz en Tim slapen, dus ik had altijd iemand om te praten. Die dinsdag heb ik 's middags de Old Melbourne Gaol bezocht. Hier was een hele tentoonstelling over de gevangenis te zien. Ik kreeg informatie over de gevangenen en wat ze gedaan hadden, over hoe het er aan toe ging in de gevangenis en er was zelfs een interactieve presentatie, waarbij je als een gevangene behandeld werd. Toch wel interessant dus.
Woensdagmiddag ben ik met mijn achternichtje Tahnee op stap gegaan. We zijn lekker naar een 'leisure centre' gegaan, waar we in de spa en saune konden relaxen. Heerlijk! 'S avonds ben ik met Tahnee en haar vriend gaan uiteten en vervolgens naar de bioscoop geweest. Hier hebben we Wonder Woman (aanrader!) gezien. Rond middagnacht heb ik nog even met thuis geskypt. Het was namelijk het moment van de waarheid; Lin kreeg de examenuitslag. En jawel, het is haar gelukt! Volgend jaar naar Nijmegen.
Donderdag ben ik rond 9 uur 's morgens met de trein naar Frankston gegaan. Rond half 11 was ik daar. Katie kwam me samen met de kleine Sophie ophalen. Samen hebben we eerst een stuk gelopen en vervolgens zijn we gaan lunchen. Daarna afscheid genomen van Katie en Sophie. Eenmaal terug bij Liz en Tim heb ik nog wat dingetjes voor Perth opgezocht. 'S avonds heeft Liz me laten zien hoe je moet breien, dus daar ben ik nog even mee bezig geweest.
Vrijdagmorgen ben ik even met Liz meegeweest naar één van haar dochters. Daar koffie gedronken en toen weer terug. Vervolgens heeft Liz me meegenomen naar de Melbourne Zoo. Hier hebben we de hele middag rondgelopen. Van tijgers tot zwijnen en van vogelbekdieren tot apen; er was vanalles te zien. Daarna even snel opgefrist en naar de CBD gegaan. Daar had ik met Jess en Connie afgesproken. We zijn met ons drieën eerst wat gaan drinken in een van de vele rooftopbars in Melbourne. Vervolgens zijn we naar een Irish Pub gegaan, waar we lekker gegeten hebben.  En toen was het tijd om ook van Connie en Jess afscheid te nemen.
Zaterdag was de dag dat ik toch écht afscheid moest nemen van Melbourne. 'S morgens ben ik nog even met Liz mee geweest. Zij wilde me graag wat wol en naalden mee geven, zodat ik op zijn minst zou proberen een sjaal te breien. Ik ben er nog niet aan begonnen, maar ik ben het wel van plan. Rond 1 uur 's middags brachten Liz en Tim me naar het vliegveld, waar ik vervolgens ook van hen afscheid heb genomen. Rond 3 uur vertrok het vliegtuig en om half 5 kwam ik aan in Perth (tijdsverschil met Melbourne is twee uur). Daar heb ik mijn hostel opgezocht. Binnen vijf minuten had ik alweer met verschillende mensen gepraat, dus dat zat wel goed. 'S avonds hebben we met een groep van zo'n tien mensen gezellig samen gegeten en gedronken.
Een aantal reizigers hadden samen een Japanse maaltijd klaargemaakt. Dat smaakte zeker niet verkeerd!
Vandaag heb ik een gedeelte van Perth verkend. Het ziet er tot nu toe niet verkeerd uit. Het groetste gedeelte van de dag heb ik in South Perth rondgebracht. Dit ligt aan het water. Het is een van de mooiste gedeeltes van Perth. Ik ben benieuwd wat me nog allemaal te wachten staat. Voor nu zou ik zeggen, doei doei en tot snel! Liefs, Kim

  • 18 Juni 2017 - 12:37

    Riny:

    môh Kim
    't duizelt me gewoon van zoveel activiteit ;-)
    Heerlijk dat je zo aan 't genieten bent !
    En inderdaad: jouw kleine zusje geslaagd, harstikke fijn.

    Ik wens je nog super toffe weken.

    groetjes, Riny

  • 19 Juni 2017 - 10:57

    Wil:

    Hi Kim,

    Je veblijft nu dus in de laatste stop van je reis in Australië. Tjeemig wat je op je reis door Australië niet allemaal beleefd hebt. Het zal wel een beetje vreemd zijn om straks weer terug in Maasbree te zijn. Dat zal wennen worden!

    We hebben je allemaal gemist hoor Kim. Ik had het laatst met Kirsten erover om, wanneer je straks weer in Nederland bent, met de 'meiden' van de familie naar de film te gaan en een hapje te gaan eten. 'Wonderwoman' leek ons wel wat. Maaar die heb je dus al in Australië gezien. Dan moeten we maar een ander film uitkiezen.

    Je ouders en Lin hebben, zoals ik heb vernomen, ook een fantastische tijd in Australië beleefd! Ik heb genoten van hun verhalen. Vooral je vader en Lin willen graag nog een keertje terug!
    Ik ben benieuwd naar je belevenissen tijdens je verdere verblijf in Perth.
    Maar ik vind het ook heel leuk dat ik je binnenkort weer zal zien.

    Groetjes,
    Wil

  • 20 Juni 2017 - 16:41

    Kim Gommans:

    Ha Riny,

    Ja, nach effe genieten van de letste weaken heej. Ik doan ut now wat rustiger aan. Dankjewel, ik goan dr nach wat moois van maken!

    Xx Kim

  • 20 Juni 2017 - 16:44

    Kim Gommans:

    Ha Wil,

    Wat un leuk bericht, dankjewel! Het zal inderdaad wennen zijn om weer terug thuis te zijn. Ik zou graag weer een 'meidenavond' willen. Erg gezellig! Wat dachten jullie van de Minions film ;)?
    Ik heb papa, mama en Lin goed bezig gehouden hier inderdaad. Ik kijk er naar uit om naar huis te gaan! Ik mis die 'Gommanshumor' stiekem toch wel. Tot snel!

    Xx Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 15 Aug. 2016
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 17926

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 08 Juli 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: