Footy, Mornigton en kleurstof - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kim Gommans - WaarBenJij.nu Footy, Mornigton en kleurstof - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kim Gommans - WaarBenJij.nu

Footy, Mornigton en kleurstof

Blijf op de hoogte en volg Kim

14 Februari 2017 | Australië, Melbourne

Heey allemaal, het is weer tijd voor een nieuw verhaal. Deze keer zeker niet zo lang. Sorry daarvoor ;).
De vorige keer vertelde ik dat ik met Steve mee zou gaan naar de 'markets'. Een veiling dus. Hier verkoopt Steve zijn boerenkool en knolselderij. Om half 1 's nachts zaten we (Steve, Tom en ik) in de vrachtwagen. Ik moet zeggen dat het best moeilijk was om zo midden in de nacht op te staan. In de vrachtwagen heb ik dan ook half geslapen. Rond half 3 waren we op de plaats van bestemming. Het eerste wat we op de veiling deden was een kop koffie halen. En dat hielp toch wel heel veel. Aangezien ik Steve en Tom verder niet kon helpen met het werk dat ze daar doen, heb ik de hele nacht rondgelopen en met verschillende mensen daar gekletst. Een groot gedeelte van de tijd heb ik doorgebracht in de loods vol met bloemen. De geur daar was overweldigend. Daarna ben ik langs alle groenten en fruit gelopen. Op het moment dat ik alles gezien had, was het zo ongeveer tijd om te gaan. Rond kwart over 6 in de morgen waren we terug. Ik ben meteen het bed weer ingekropen. Interessant was het wel.
Het weekend dat daarop volgde heb ik toch ook wel het een en ander gedaan. Zaterdagmiddag heb ik meegeholpen met het verhuizen van wat spullen van Mark, Steve's zoon. Tahnee, Steve's dochter, kwam met ons mee terug naar de boerderij. We zijn die avond samen naar Mt. Eliza gegaan. Hier was een soort muziekfestival aan de gang. We hebben even geluisterd naar de muziek en zijn daarna een aantal cafés afgegaan. Onze favoriet van die avond was een café met een soort arabische sfeer. Het was een gezellige avond en ik was blij dat ik eindelijk weer wat tijd met Tahnee door kon brengen. Zondag was Mia's verjaardag. We hebben daar lekker geluncht en gekletst. Leuk om de familie weer te zien. Bovendien had Mia een sjaal voor me gebreid. Rood-wit natuurlijk. Een leuk aandenken aan haar. Na de verjaardag ben ik met Tahnee, Jamie (Tahnees vriend) en Steve naar mijn eerste footy wedstrijd geweest. Oftewel Australian Rules Football. Het was een dameswedstrijd; Melbourne tegen Brisbane. Erg ruig om te zien. En ik moet eerlijk zijn, vergeleken met de footballers van hier zijn de  voetballers in Nederland toch maar een stel watjes (sorry Pieter). Helaas begon het tijdens de wedstrijd erg hard te regenen. We besloten daarom om terug naar de boerderij te gaan. Daar hebben we de wedstrijd op tv afgekeken. Brisbane heeft helaas gewonnen.
De daaropvolgende maandag, dinsdag en woensdag waren niet zo heel spannend. Vooral gewerkt die dagen. Steve had een nieuwe taak voor mij die week: ik mocht helpen met de coloured kale/salad kale. Dit zijn verschillende soorten boerenkool met andere kleuren en vormen. Ik heb zo iets nog niet eerder gezien. De planten waren deze week eindelijk groot genoeg om geplukt te worden.
Op donderdagmorgen ben ik er samen met Katie, Adam en de kleine baby Sophie op uit geweest. Zij hebben me meegenomen naar de Mornington Peninsula. We hebben veel rondgereden daar, omdat het 37°C was die dag. Niet echt een goede temperatuur om er op uit te gaan met een jong babytje. Desondanks zijn we een paar keer uitgestapt om van het uitzicht te genieten, de Flinders Blowhole te zien, een 'vanilla slice' te eten en lunch te halen. Zo heb ik toch wel weer het een en ander gezien die morgen.
Vrijdag heb ik ook weer een tijd gewerkt. In de avond zijn Helen en ik naar Katie en Sophie gegaan. Katie was alleen, dus ze had ons wat lekker eten klaargemaakt.
Zaterdag was het dan eindelijk tijd voor het B&S Ball. Dit zou je een beetje kunnen zien als een mix tussen het Rowwen Hèze slotconcert en de Zwarte Cross. Un echt boore fiëst. Samen met Jo, Jeremy en Jess ben ik hier heen geweest. Rond 1 uur zijn we vertrokken en rond half 5 waren we daar. Bij de ingang kregen we meteen een stubbyholder, een sticker, een drankkaart en.. een condoom. Ik neem aan dat jullie nu wel een beetje een idee hebben waarover dat B&S Ball precies gaat. Rustig maar, ik heb nog steeds een vriend, dus ik heb weinig kattekwaad uitgehaald ;). Jo hield me bovendien wel in de gaten. Eerst hebben we wat gedronken en rond een uur of 7 was het tijd om ons klaar te maken. Om 8 uur begon het Ball officieel. Er stond een live band op het podium. Ze speelden vooral 70s/80s/90s muziek. Verder kon je, ondanks de drankkaart die je kreeg, gewoon onbeperkt drinken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat ik allemaal naar binnen heb gewerkt. Toen we eenmaal in de tent stonden, werden we meteen ondergegooid met kleurstof en drank. Heerlijk was dat. Desondanks was iedereen hier erg vriendelijk. Ik heb dan ook met verschillende mensen gepraat. Het miezerde de hele avond, maar ik heb daarvan weinig gemerkt. Rond half 2 in de nacht was het afgelopen. Jess konden we op dat punt niet meer vinden; zij heeft de nacht in iemand anders' swag doorgebracht. De volgende morgen had ik het stiekem toch wel moeilijk met opstaan. Maar na een aantal mcnuggets en wat frietjes op de weg terug was ik er weer bovenop. Rond een uur of 2/3 waren we weer op de boerderij. We zaten allemaal nog onder de kleurstof, dus Jo en Jeremy's kinderen keken toch wel een beetje verbaasd. Zij hadden de nacht bij Helen en Steve doorgebracht. Zodra iedereen weg was, heb ik Steve nog even geholpen met wat werk en toen ben ik lekker de douche in gekropen. En wonder boven wonder kreeg ik ongeveer alle kleurstof van mijn lichaam en uit mijn haar. Dat was me het feestje wel.
Maandag was dan de laatste werkdag voordat ik naar Nieuw-Zeeland ga. Het regende de hele morgen; heerlijk. In de middag ben ik weer de stad zelf ingegaan. Ik bleef één nachtje bij Liz en Tim slapen. Zo kon ik vandaag, dinsdag, nog de laatste dingetjes regelen in het centrum. Liz en Tim hebben me bovendien zo'n 2 uur geleden bij het vliegveld afgezet. Op dit moment is het bijna tijd om het vliegtuig in te stappen. Op weg naar Christchurch, op weg naar 4 weken vol nieuwe avonturen. Ik heb nog geen plannen voor Nieuw-Zeeland, dus ik laat me verrassen.
Dat was het dan weer voor dit keer. Tot gauw! Liefs, Kim

  • 14 Februari 2017 - 15:28

    Wil:

    Kim, heel veel plezier in Nieuw Zeeland!

    Groet,
    Wil

  • 16 Februari 2017 - 10:16

    Opa En Oma :

    Ha Kim,

    We hebben je verhaal weer gelezen. Kei leuk. Het ga je
    goed in Nieuw-Zeeland komende tijd ( pas op voor de brandjes)
    Groetjes van ons. :)

  • 16 Februari 2017 - 10:46

    Wil Huis:

    Hi Kim,

    A dream come true... You have really done what you felt you should.
    Super to be reading you are having a great and inspiring time. After having read your card (thank you, BTW) I went for a search and presto... , this is where I found you. Your stories bring back happy childhood memories for me. But that's a different story.
    Hope you enjoy NZ just as much as you have been enjoying all the other downunder places you have visited.
    Careful in Christchurch, seems to have been prone to all kinds of nasty stuff these last few years... ;>P

    Love

    Wil

  • 16 Februari 2017 - 20:09

    Kim Gommans:

    Dankjewel Wil, kumt zeker goad!

  • 16 Februari 2017 - 20:10

    Kim Gommans:

    Ha opa en oma (en eric),
    Dankjewel, ik zal uitkijken voor alle brandjes daar!
    Xx Kim

  • 16 Februari 2017 - 20:19

    Kim Gommans:

    Hi Wil,

    What a surprise to hear from you here. Thank you heaps for your kind words. I'm definitely going to enjoy NZ. On tuesday I'm starting a roadtrip with a German girl. Our plan is to cruise around for 17 days.
    I'll be carefull in Christchurch. At the moment there are some fires around.

    Kind regards,

    Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 15 Aug. 2016
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 17925

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 08 Juli 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: