De eerste dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Gommans - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Gommans - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Kim

10 September 2016 | Australië, Sydney

Hier zijn we dan, gistermorgen na weer een lange, bijna slapeloze vlucht, toch eindelijk in Sydney. G'day Australia! Maandagavond zijn we met 15 personen vertrokken naar deze grote stad. Afscheid nemen was moeilijk, maar het hoort er helaas bij. De eerste vlucht (Amsterdam-Dubai) heb ik de film Deadpool eindelijk gezien en verder probeerde ik wat te slapen. Vervolgens 3 uurtjes bij Dubai Airport gewacht en toen de tweede vlucht van Dubai naar Singapore overleeft. Deze vlucht ook weer geprobeerd te slapen en Angrybirds te kijken, maar dat lukte beide niet heel goed. In Singapore hadden we vervolgens het genoegen om daar een nachtje te blijven. Ons hotel zag er goed uit, alleen het ontbijt viel tegen. Veel warm eten terwijl ik weinig honger had, dus ik heb het bij geroosterde boterhammetjes met jam gehouden. Woensdag hadden we een citytrip door Singapore, dat was erg leuk om te zien. Het is daar zo anders dan hier, maar er zijn wel erg strikte regels. Vooral de Orchids Garden im Singapore vond ik erg mooi. 'S avonds vlogen we weer verder, het laatste stuk van de heenreis. Ook dit keer kon ik mijn draai niet vinden op die oncomfortabele vliegtuigstoel.
En toen was het donderdag morgen. Eindelijk zijn we in Sydney. Na 2 uur wachten op een busje werden we naar het Wake Up! hostel gebracht. Het was pas 10 uur, dus onze kamer was nog niet beschikbaar. Eerst maar wat gegeten en toen een stukje gelopen. Al snel kwam ik bij het Backpackers World Travel gebouw uit. Daar heb ik toch maar een reisje gepland langs de oostkust, van Sydney naar Cairns. Hierover krijgen jullie vast nog het een en ander te horen. Ik ga onder andere surfen, kajakken, zeilen, skydiven en nog veel meer. Helaas lukte het betalen in eerste instantie niet. Na wat uurtjes van stressen en slechte zin (want ja, zo ben ik), is het uiteindelijk wel allemaal goedgekomen. Yessss. 'S avonds wat broodjes gegeten en toen lekker vroeg gaan slapen. Want na die nachtjes in het vliegtuig was ik toch wel moe.
Vrijdagmorgen met mijn nieuwe Zweedse vrienden een ontbijtje gegeten, waarna we een 3 uur durende uitleg kregen over vanalles in Australië; van werk en het huren van een camper tot leren surfen. Daarna de hele middag Sydney door gehuppeld om vanalles te regelen, zoals de Medicard en de Australische bankrekening. (Natuurlijk duurde alles langer doordat ik me verlopen had). Toen was het al gauw weer avond. Na een makkelijke maaltijd wat uitgerust om vervolgens eventjes naar de Side Bar onder in het hostel te gaan. En daarna ben ik weer lekker mijn bedje in gedoken.
Dit is mijn eerste blog. Toch wat uitgebreider dan ik had verwacht. Veel spannends is er nog niet gebeurd, maar dat komt snel genoeg. Mochten er vragen of opmerkingen zijn, dan hoor ik het wel. Haijeeee en tot de volgende keer ;)

  • 10 September 2016 - 19:26

    Germy:

    Nou Kim, je avontuur kan beginnen. Geniet er met volle teugen van! Ik hoop nog veel leuke blogs van je te lezen.

  • 11 September 2016 - 08:39

    Marion:

    Hoi Kim,
    Leuk verslag!
    Zo reizen wij een beetje met jou mee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 15 Aug. 2016
Verslag gelezen: 854
Totaal aantal bezoekers 17934

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 08 Juli 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: