Surfen, kangoeroes en hippies - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Gommans - WaarBenJij.nu Surfen, kangoeroes en hippies - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Gommans - WaarBenJij.nu

Surfen, kangoeroes en hippies

Blijf op de hoogte en volg Kim

24 September 2016 | Australië, Sydney

Ik heb geprobeerd deze blog niet al te lang te maken, dus deze keer heb ik alles veel globaler beschreven dan de vorige keer. Maar ik heb veel beleefd de afgelopen tijd, dus het is toch wat langer dan gepland.

10 tot en met 13 september heb ik nog doorgebracht in Sydney. Deze dagen heb ik onder andere de dokter een bezoekje gebracht, omdat het hoesten maar niet ophield. Verder heb ik eindelijk de Harbour Bridge en het Opera House gezien. Ook ben ik even bij Bondi Beach geweest, maar helaas was het daar net die dag heel druk. Zondag tot en met dinsdag heb ik in een ander hostel in Sydney geslapen, het Bounce hostel. Daar heb ik Joe ontmoet, een jongeman uit Londen, met wie ik wat tijd heb doorgebracht. We zijn onder andere samen wat gaan eten en hebben de Botanic Gardens bezocht. De laatste dag noemde hij me zelfs al zijn kleine zusje.
De nacht van dinsdag op woensdag ben ik met de bus naar Spot X surfkamp gereisd. Hier heb ik 5 erg leuke, maar wel vermoeiende dagen gehad. De dagindeling in dit surfkamp was grofweg ontbijt, 2 uur surfles, lunch, 2 uur vrij surfen, activiteit, avondeten en de avonden kon je zelf indelen. Er waren drie activiteiten, elke dag één. Dit waren raften op zee, kajakken over de rivier en kangoeroe golf, oftewel golf met erg veel kangoeroes om je heen. Die laatste was natuurlijk mijn favoriet. Het surfen zelf ging voor mijn gevoel erg goed. De eerste dag had ik geluk. Ik was de enige beginner die dag, dus ik had privé les. Toch vond ik het surfen met een groep veel leuker. Zo leer je de anderen in het surfkamp veel sneller kennen en kun je samen op 'de perfecte golf' wachten.
Maandagmorgen had ik om 4 uur de bus naar Byron Bay. Ook hier heb ik een paar mooie dagen achter de rug. De eerste dag heb ik Byron Bay, het strand en mijn nieuwe hostel verkend. Byron Bay is een redelijk klein, maar leuk en gezellig plaatsje. Er lopen hier verschillende hippies rond (ja echt!) en het sfeertje hier is relaxt. Ook ben ik die dag met een Ierse meid naar de vuurtoren van deze plaats gelopen om daar de zonsondergang te aanschouwen.
De volgende dag stond de Grasshopper Nimbin tour gepland. Met een vrolijk gekleurde bus, Woodstock muziek en een super buschauffeur/gids hebben we Nimbin bezocht. Dit is dé hippie hoofdstad van Australië en ik heb hier dan ook mijn ogen uitgekeken. Nadat we in Nimbin waren, zijn we met een grote omweg weer terug naar Byron Bay gereden. Deze weg liep door het regenwoud en tussendoor hebben we gebarbecued en de Minyon watervallen gezien. Een top dag was dit.
De derde dag in Byron ben ik met een groep gaan kajakken op zee. We hebben veel walvissen, een aantal dolfijnen en een schildpad gezien. Helaas was het die dag bewolkt en regenachtig, dus ik heb verder niet meer zoveel gedaan.
Op donderdag heb ik een lange wandeling door de mooie omgeving van Byron Bay gemaakt. Ik ben over het strand gewandeld, ben bij het meest oostelijke punt van Australië geweest en ook de vuurtoren heb ik weer een bezoekje gebracht. Het was een mooie, zonnige dag, dus ik heb me goed vermaakt.
Op vrijdag ben ik weer verder gereden met de bus. Dit keer naar Surfers Paradise, het Miami van Australië. Veel mooie stranden hier, maar verder weinig te beleven. Wel ben ik hier in de Skypoint toren geweest, zo'n 320 meter hoog. Dat zorgde voor een prachtig uitzicht. Vervolgens ben ik met Moa, een Zweedse meid, gaan maccen en hebben we wat gedronken in een gezellig café. In Surfers Paradise had ik maar één nachtje ingepland, dus vandaag reis ik weer verder naar Brisbane.

Dit was het weer voor deze keer. Tot snel!

  • 24 September 2016 - 09:26

    Ine Colbers:

    Zoals ik uit je verslag opmaak heb je het erg druk daar in Australie.
    Je bent in korte tijd al in veel plaatsen geweest en al "veel" gezien in dit "immens grote" land.
    Heel veel plezier en pret voor de komende maanden en ik blijf je volgen ...
    Heel veel groetjes uit Zaerum van ons allemaal.

  • 24 September 2016 - 22:55

    Germy:

    Wat leuk om weer een blog van je te lezen Kim. Geweldig dat je je zo goed vermaakt. Wat een verrijking voor je! Geniet van alles en blijf bloggen. Groetjes.

  • 26 September 2016 - 03:33

    Kim Gommans:

    Bedankt voor de reacties! Ik heb inderdaad al veel gezien in die paar weken dat ik hier ben. Maar in de weken die volgen ga ik nog zoveel meer zien. Fijn dat jullie meelezen! Groetjes Kim

  • 29 September 2016 - 07:25

    Riny:

    hey Down Under, dien kleine zusje in Marokko en dich gans in Australië ! Wat haesse al vuul gezeen én mooie foto's gemaak, super leuk. Nog hiel vuul miër geniete gewens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 15 Aug. 2016
Verslag gelezen: 842
Totaal aantal bezoekers 17932

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 08 Juli 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: